Sunday, March 27, 2011

3 Bulan Berlalu.....

Pejam celik..pejam celik da 3 bulan gak aku jadi cikgu kt SMKTAR. Setakat ne Alhamdulillah,aku boleh hadapi cabaran dan karenah kat sekolah. Makin lama makin terurus,takdela serabut cam 2 bulan pertama dulu. Dulu,ingatkan kerja jadi cikgu ne senang,tp banyak tanggungjawab rupanya...teringat lak dulu masa jadi minah kilang, kerja mana2 pn sebenarnya sama je, tak kurang tak lebih, da nama kerjakan...tp gaji la kot lebih sket....hehe
Setakat ne aku selesa ada kat sini,takdela nak plan sgt pk masa depan,ikut je flow...cuma dlam perancangan....nak amik lesen, kumpul harta n kawen (tu pn sthun dua g kot)...hehe

aku nak kumpul pengalaman banyak2,jalan2 sana sini, cuba macam2,kumpul duit nak bukak bisnes...aku minat nak jual2 barang ne,tpi tak taula nak jual pe kan...makanan kot..sebab aku suka makan.

Tapi minggu ne aku rasa semak sgt, trlalu byk cite aku dgr pasal org laen..aku mmg xamik port sb pada aku, jaga hal sndiri,bt keje sendiri suda...dok ngata2 org, nt diri kita lak yg dikata,ne kta nak tau...huhu.
Pada aku, kalau aku tak suka orang buat kat aku, aku takkan buat kat orang camtu.. senang je kan...dok pk hal org bt srabut pale je..tp ade gak org yg cmtu..

da banyak rasanya bebel neh, ape2 pun cuma nk ckp, aku syg mak, family, kawan2, kucing aku yg nmanya jack (gemok) tu,student2 n sekolah aku......:)

No comments:

Post a Comment